درس های ولایتمداری و ولایت پذیری
درس های ولایتمداری و ولایت پذیری
 
کربلای جبهه ها یادش بخیر

اَلسَّلامُ عَلَى الْحُسَیْنِ وَ عَلى عَلِىِّ بْنِ الْحُسَیْنِ وَ عَلى اَوْلادِ الْحُسَیْنِ وَ عَلى اَصْحابِ الْحُسَیْنِ

توصیه استاد قرائتی به هیأت‌های مذهبی

حجت‌الاسلام والمسلمین قرائتی با بیان این‌‌که مراسم عزاداری نباید بی وقت بوده و سبب آزار دیگران شود، گفت: نحوه برگزاری مراسم عزاداری برای اهل‌بیت(ع) از سوی رهبر معظم انقلاب باید الگو قرار داده شود، چرا که این مراسم‌ها حداکثر 2 ساعت پس از نماز مغرب و عشا تمام می‌شوند.

به گزارش رسا، حجت‌الاسلام والمسلمین محسن قرائتی، رییس ستاد اقامه نماز کشور، پیش از ظهر امروز در گردهمایی مداحان که در سالن ولایت حرم مطهر حضرت معصومه(س) برگزار شد، گفت: روضه به معنای دفاع از مظلوم و فریاد بر سر ظالم است.
 
وی افزود: خدا نخستین روضه خوانی است که در قرآن برای یک دختر مشرک که با مظلومیت کشته شده بود روضه خواند، وهابی‌‌ها روضه خواندن را بدعت می‌دانند در حالی که خود خدا در قرآن برای مؤمنان و حتی مشرک روضه می‌خواند.
 
استاد حوزه علمیه قم با تأکید بر تحکیم زیربنای روضه به وسیله آیات قرآن اظهار داشت: امید مراجع درجه یک ما در عالم برزخ و قیامت گریه بر سیدالشهدا(ع) بوده است.
 
وی تصریح کرد: خدا در قرآن به پیامبر(ص) دستور می‌دهد که تاریخ حضرت ابراهیم(ع) را بیان کنند؛ اگر بیان تاریخ حضرت ابراهیم(ع) لازم است پس نقل تاریخ حضرت اباعبدالله الحسین(ع) نیز ضرورت دارد؛ امام حسین(ع) از همه چیز خود جز دین، نماز و قرآن گذشتند.
 
رییس ستاد اقامه نماز کشور با بیان این‌که واقعه کربلا درس زندگی و تاریخ است، خاطرنشان کرد: خدا خواسته که امام حسین(ع) مطرح شوند، افرادی زیر پرچم سیدالشهدا(ع) می‌آیند که شاید حضورشان در خانه خدا کم رنگ باشد، مریدان سیدالشهدا(ع) ویژه هستند.
 
وی یادآور شد: بنی امیه با سی هزار لشکر پودر شد ولی امام حسین(ع) با 72 نفر تا قیامت در دلها باقی ماند.
 
حجت‌الاسلام والمسلمین قرائتی با اشاره به شبهه وهابیت مبنی بر این‌که اولیای الهی پس از مرگ همانند سنگ و درخت بوده و نمی‌توان به آنها سلام داد، عنوان کرد: خدا در قرآن می‌فرماید «سلام بر ابراهیم، موسی، عیسی»، یعنی خدا به درخت و سنگ سلام کرده است؟ خدا در قرآن زیارت نامه خوانده است.
 
استاد حوزه علمیه قم در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این‌که در طول تاریخ همه انبیا برای امام حسین(ع) عزاداری کرده‌اند، در توصیه به مداحان خاطرنشان کرد: مداحان قبل از مداحی حداقل یک آیه و روایت را بخوانند، درباره زکات،‌ نماز، مهدویت، قرآن و خمس مطالبی را بیان کنند.
 
وی افزود: در روایت آمده «خدا رحمت کند کسانی که امر ما را احیا می‌کنند»، در مجالس امام حسین(ع) تمام دین باید به مردم گفته شود، کتاب مفاتیح الحیاة کتاب بسیار خوبی است که در این زمینه می‌توان از آن استفاده کرد.
 
حجت‌الاسلام والمسلمین قرائتی با اشاره به این‌که اشک، شور و عشق به اهل‌بیت(ع) به ویژه حضرت اباعبدالله الحسین(ع) سرمایه بوده و از آن به بهترین شکل باید استفاده کرد، گفت: در کشور با یک «یا حسین» هفتاد میلیون سیاه پوش بیرون می‌آیند، کدام فردی می‌تواند چنین جمعیتی را جمع کند، امام حسین(ع) بزرگترین و بهترین وحدت را میان امت ما ایجاد می‌کند، در جمهوری اسلامی هیچ عامل وحدتی همانند سیدالشهدا(ع) نیست.
 
وی تصریح کرد: امام راحل از امام حسین(ع) جمله خون بر شمشیر پیروز است را یاد گرفته و انقلاب کردند؛ در کربلا اخلاص، رضا، ولایتمداری در اوج بود؛ زندگی و مدیریت بحران حضرت زینب(ع) در کربلا باید در دانشگاه‌ها تدریس شود.
 
رییس ستاد اقامه نماز کشور با بیان این‌که در مراسم عزاداری باید به دنبال کسب رضای خدا بود نه گریاندن جمعیت، اظهار داشت: مداح لازم نیست حتما اشک مردم در بیاورد، البته هنر مهم است ولی همه چیز را بیان نمی‌کند، مهم محتوا و اخلاص فرد است.
 
وی ادامه داد: مداحان باید اعمال سیدالشهدا(ع) همانند اقامه نماز و مستحبات را به مردم بیان کنند؛ از این‌رو میان مداح و روحانی باید هماهنگی و ارتباط وجود داشته باشد، حتی در صورت امکان با آموزش و پرورش صحبت شود تا جوانان را به هیأت بیاورند، البته نباید به درس آنها لطمه‌‌ای وارد شود.
 
استاد حوزه علمیه قم اظهار داشت: از جوانان باید در هیأت‌ها استفاده کرد؛ نباید تبعیض وجود داشته باشد.
 
حجت‌الاسلام والمسلمین قرائتی با اشاره به این‌که مداحان باید‌ حداقل ماهی یک جلسه با اسلام شناسان برای آشنایی با آیات و روایت داشته باشند، عنوان کرد: روضه و مداحی باید بدون آفت باشد، از قرآن به روضه باید رفت، مداح با روحانی باید ارتباط داشته باشد تا محتوای مطالب او پربارتر شود.
 
وی ادامه داد: در مداحی نباید غلو کرد، بلکه بهترین کار بیان فضایل اهل‌بیت(ع) است، همچنین مراسم عزاداری نباید بی وقت بوده و سبب آزار دیگران شود، چگونگی برگزاری مراسم عزاداری سیدالشهدا(ع) از سوی رهبر معظم انقلاب باید الگو قرار داده شود، مراسم‌های که از سوی ایشان برگزار می‌شود حداکثر 2 ساعت پس از نماز مغرب و عشا تمام می‌شود


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



موضوعات مرتبط: وصیت نامه ها، توصیه علما و بزرگان، اخبار و مطالب روز، فرهنگی، ،
برچسب‌ها:
نوشته شده در تاريخ جمعه 2 آبان 1393برچسب:توصیه استاد قرائتی,هیأت‌های مذهبی,, توسط رزمندگان و بسیجیان ولایتمدار
نام جبهه پایداری پذیرفته شد طرد فتنه‌گران تا توبه محتوای نامه اوباما به امام خامنه ای فتنه را علاج خواهم کرد تحلیل اختلاف علامه مصباح و رفسنجانی/1 داعس به جای داعش واکنش مخاطبان به مستند آقا رجب محمدزاده جانباز بی صورت خوش سیرت

بالای صفحه



تمامی حقوق این وبلاگ برای درس های ولایتمداری و ولایت پذیری محفوظ و انتشار مطالب با ذکر منبع مجاز می باشد.